De functie
Als Manager Klantenservice en Communicatie geef je leiding aan 6 medewerkers van de klantenservice en 2 communicatieadviseurs.
De medewerkers van Klantenservice zijn het eerste aanspreekpunt van Quadrant naar (potentiële) klanten en de vertegenwoordiger van de klant- en servicegerichtheid die Quadrant wenst voor haar klanten. De collega’s van de afdeling communicatie ondersteunen alle ontwikkelingen en nieuwe initiatieven met passende uitingen, events, persberichten en arbeidsmarktcommunicatie.
Als manager van beide afdelingen neem je iedereen goed mee in de ontwikkelingen en vraag je ook actief om input. Je vertaalt besluiten vanuit het MT richting de teams en brengt de input vanuit de teams in bij het MT.
Je staat voor je teams en stimuleert eigenaarschap. Daarbij het je oprechte aandacht voor de ontwikkeling van het team. Zowel op team alsook op individueel niveau. Binnen Quadrant werkt men namelijk vanuit de filosofie dat gelukkige medewerkers zorgen voor vrolijke kinderen!
Naast je leidinggevende rol heb je een proactieve rol bij de verdere professionalisering van de werkprocessen. Je bent in staat om alle mogelijkheden van de systemen en procedures te optimaliseren en de medewerkers hierin te begeleiden.
Daarnaast zorg je voor het ontwikkelen en uitvoeren van (meerjaren)plannen op het eigen aandachtsgebied en adviseer je het MT en je neemt deel aan het MT-breed van de organisatie
Vanuit jouw rol zorg je voor een efficiënt beleid op het gebied van de kindplanning en realiseer je samen met je team een optimale kindbezetting. Daarbij heb je oog voor bestaande en nieuwe klanten.
Richting het communicatieteam help je focus aan te brengen en vast te houden. Daarnaast draag je binnen de organisatie duidelijk uit waar communicatie van is maar ook waarvan niet en bewaak je de afstemming tussen interne en externe communicatie
Daarnaast heb je aandacht voor de volgende zaken:
- Volgt de relevante ontwikkelingen op het gebied van klantenservice, marketing en communicatie en aanverwante zaken, analyseert en interpreteert deze.
- Levert een bijdrage aan de algemene visievorming / beleidsontwikkeling op het gebied van klantenservice en kinderopvang.
- Stelt jaarlijks binnen de kaders van de organisatie in samenhang met de strategische ontwikkeling een plan op met daarin concrete en meetbare doelstellingen.
- Levert periodieke rapportages op over de voortgang van de dienstontwikkeling (bezetting cijfers) en klanttevredenheid.
- Is gesprekspartner van de clustermanagers en managers kindercentra met als doel het ondersteunend vermogen van de afdeling te optimaliseren.
- Signaleert trends en behoeften van klanten met betrekking tot dienstenaanpassingen en vernieuwing.
- Is medeverantwoordelijk voor een effectieve vorm van communicatie met onze klanten en interne gebruikers (medewerkers) en maakt hiervoor gebruik van innovatieve ICT mogelijkheden.
Voor deze rol zoeken we een mensgerichte en nuchtere verbinder. Die lekker duidelijk is en de dialoog aangaat. Verder neem je het volgende mee:
Een uitdagende functie binnen een groeiende organisatie die bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen in de omgeving van Gouda. Je maakt deel uit van een ambitieuze en gemotiveerde club mensen die van betekenis willen zijn en waar je jezelf kunt ontwikkelen.
De zoektocht naar de juiste kandidaat voor deze functie wordt begeleid door Rob Maréchal van Bureau Baken. We zien je reactie graag voor 20 September tegemoet.